Categorie archief: Ontvangst

Verlichting wachtruimte tandartspraktijk

ingezonden artikel

Een interieur van een tandartspraktijk kenmerkt zich meestal door eenvoud, een klinische uitstraling, een leeshoek en een wat gedateerde balie. Dat kan anders.

Tandartsen zien dit gelukkig in en steeds vaker worden tandartsruimten voorzien van een nieuw interieur. Een receptie, een zithoek en een aantal behandel kamers, het zijn stuk voor stuk onderdelen van een normale tandartspraktijk. Licht is natuurlijk ook hier, een belangrijke factor in het opleveren van een praktijk die vele jaren mee kan. Wat we zien zijn oa oplossingen door indirecte verlichting en kleuren led strips die worden verwerkt in het interieur. Lees verder

Pin It

Hoe ontwerp je een klantvriendelijke ontvangsthal?

Ontvangsthallen zijn er in heel veel soorten en maten. Iedere context is anders, maar in essentie draait het om één ding bij een ontvangsthal: ontvangen worden. Wat is daar belangrijk bij? Volgens mij gaat het er om dat de klant of relatie zo snel mogelijk in contact komt met een medewerker van de organisatie. Hier kun jij als interieurontwerper ook je steentje aan bijdragen. Lees verder

Pin It
bedenk goed welk onderdeel jouw interieur uit maakt van het serviceproces tijdens het wachten

verbeter klanttevredenheid met interieur in wachtkamer

Wachttijd is voor klanten niet absoluut. Je kunt de waarneming van de wachttijd beïnvloeden en daarmee de klanttevredenheid. Zorg ervoor dat medewerkers die niet bijdragen aan het serviceproces, niet zichtbaar zijn voor wachtende klanten. Klanten kunnen namelijk niet zien of weten wat deze medewerkers doen. Daarom kan het gemakkelijk overkomen alsof ze niks aan het doen zijn. Dit zorgt ervoor dat het wachtproces als nog vervelender wordt ervaren. Lees verder

Pin It