Tagarchief: bedrijfsinterieur

Hoe ontwerp je een klantvriendelijke ontvangsthal?

Ontvangsthallen zijn er in heel veel soorten en maten. Iedere context is anders, maar in essentie draait het om één ding bij een ontvangsthal: ontvangen worden. Wat is daar belangrijk bij? Volgens mij gaat het er om dat de klant of relatie zo snel mogelijk in contact komt met een medewerker van de organisatie. Hier kun jij als interieurontwerper ook je steentje aan bijdragen. Lees verder

Pin It
natuur helpt mensen herstellen van stress

Gebruik planten & natuur in je interieurontwerp

Als ik één ding moest kiezen dat in ieder interieurontwerp op een manier moet terug komen, dan zijn het wel planten en natuur. Binnen de omgevingspsychologie is de positieve invloed van natuur op mensen al vaak aangetoond. De belangrijkste effecten van planten en natuur op mensen zijn:

  • dat ze ons helpen te ontspannen;
  • ze maken ons weerbaarder tegen stress en;
  • ze verbeteren onze stemming. Lees verder
Pin It

Design meubelen kopen of huren

Het huren van design meubelen of kantoormeubilair in het algemeen kent een aantal aantrekkelijke voordelen ten opzichte van het overgaan tot een aankoop. Zo kunt u zichzelf bijvoorbeeld de tijd gunnen om te wennen aan de aanwezigheid van de meubelen, zodat u niet het risico loopt om spijt te krijgen van uw investering. In het algemeen geldt dat u door (design) meubelen te huren u profiteert van een optimale flexibiliteit. Lees verder

Pin It
Door een omgeving te ontwerpen waar mensen een sterke associatie mee hebben, kun je de normen van die associatie activeren.

Maak slim gebruik van de psychologie van associaties in jouw ontwerp

Mensen associëren fysieke omgeving met bepaald gedrag. In een bibliotheek worden mensen stiller. Door in jouw ontwerp slim gebruik te maken van die associaties, stimuleer je gebruikers van een ruimte om bepaald gedrag te vertonen. Hoe dit werkt, lees je hieronder. Lees verder

Pin It
bedenk goed welk onderdeel jouw interieur uit maakt van het serviceproces tijdens het wachten

verbeter klanttevredenheid met interieur in wachtkamer

Wachttijd is voor klanten niet absoluut. Je kunt de waarneming van de wachttijd beïnvloeden en daarmee de klanttevredenheid. Zorg ervoor dat medewerkers die niet bijdragen aan het serviceproces, niet zichtbaar zijn voor wachtende klanten. Klanten kunnen namelijk niet zien of weten wat deze medewerkers doen. Daarom kan het gemakkelijk overkomen alsof ze niks aan het doen zijn. Dit zorgt ervoor dat het wachtproces als nog vervelender wordt ervaren. Lees verder

Pin It