Tagarchief: beleving

Hoe ontwerp je een klantvriendelijke ontvangsthal?

Ontvangsthallen zijn er in heel veel soorten en maten. Iedere context is anders, maar in essentie draait het om één ding bij een ontvangsthal: ontvangen worden. Wat is daar belangrijk bij? Volgens mij gaat het er om dat de klant of relatie zo snel mogelijk in contact komt met een medewerker van de organisatie. Hier kun jij als interieurontwerper ook je steentje aan bijdragen. Lees verder

Pin It
natuur helpt mensen herstellen van stress

Gebruik planten & natuur in je interieurontwerp

Als ik één ding moest kiezen dat in ieder interieurontwerp op een manier moet terug komen, dan zijn het wel planten en natuur. Binnen de omgevingspsychologie is de positieve invloed van natuur op mensen al vaak aangetoond. De belangrijkste effecten van planten en natuur op mensen zijn:

  • dat ze ons helpen te ontspannen;
  • ze maken ons weerbaarder tegen stress en;
  • ze verbeteren onze stemming. Lees verder
Pin It
Door een omgeving te ontwerpen waar mensen een sterke associatie mee hebben, kun je de normen van die associatie activeren.

Maak slim gebruik van de psychologie van associaties in jouw ontwerp

Mensen associëren fysieke omgeving met bepaald gedrag. In een bibliotheek worden mensen stiller. Door in jouw ontwerp slim gebruik te maken van die associaties, stimuleer je gebruikers van een ruimte om bepaald gedrag te vertonen. Hoe dit werkt, lees je hieronder. Lees verder

Pin It

Bewust ondernemen hét thema van Horecava 2013

De aandacht ligt dit  jaar op bewustwording, duurzaamheid en innovatie om in deze uitdagende  tijd het optimale uit je bedrijf te kunnen halen. Ook op het gebied van interieur design kan hieraan bijgedragen worden. De interieur trend, die veelal te zien was op de beurs is duidelijk. Terug in de tijd… dat is waar men naar streeft tegenwoordig. Op zoek naar de warmte van vroeger, knus bij elkaar, samen zijn, uitrusten en genieten. Dit is de trend van het moment, maar dan op een vernieuwende en bewuste manier. Enkele trends heb ik voor u genoteerd…
Lees verder

Pin It
bedenk goed welk onderdeel jouw interieur uit maakt van het serviceproces tijdens het wachten

verbeter klanttevredenheid met interieur in wachtkamer

Wachttijd is voor klanten niet absoluut. Je kunt de waarneming van de wachttijd beïnvloeden en daarmee de klanttevredenheid. Zorg ervoor dat medewerkers die niet bijdragen aan het serviceproces, niet zichtbaar zijn voor wachtende klanten. Klanten kunnen namelijk niet zien of weten wat deze medewerkers doen. Daarom kan het gemakkelijk overkomen alsof ze niks aan het doen zijn. Dit zorgt ervoor dat het wachtproces als nog vervelender wordt ervaren. Lees verder

Pin It