Tagarchief: klantbeleving

3 manieren die je helpen om gebruikers te betrekken in het ontwerpproces

Noem het participatie, noem het gebruikersonderzoek. De essentie van deze termen is dat de gebruiker wordt betrokken in het ontwerpproces van (bijvoorbeeld) interieur. Het doel van het betrekken van de eindgebruiker is een ontwerp dat beter aansluit op de eindgebruiker en/of draagvlak bij de gebruikers. Maar hoe doe je dat dan? Hieronder 3 dingen die mij helpen om een participatie traject goed voor te bereiden. Lees verder

Pin It

Hoe ontwerp je een klantvriendelijke ontvangsthal?

Ontvangsthallen zijn er in heel veel soorten en maten. Iedere context is anders, maar in essentie draait het om één ding bij een ontvangsthal: ontvangen worden. Wat is daar belangrijk bij? Volgens mij gaat het er om dat de klant of relatie zo snel mogelijk in contact komt met een medewerker van de organisatie. Hier kun jij als interieurontwerper ook je steentje aan bijdragen. Lees verder

Pin It

Bewust ondernemen hét thema van Horecava 2013

De aandacht ligt dit  jaar op bewustwording, duurzaamheid en innovatie om in deze uitdagende  tijd het optimale uit je bedrijf te kunnen halen. Ook op het gebied van interieur design kan hieraan bijgedragen worden. De interieur trend, die veelal te zien was op de beurs is duidelijk. Terug in de tijd… dat is waar men naar streeft tegenwoordig. Op zoek naar de warmte van vroeger, knus bij elkaar, samen zijn, uitrusten en genieten. Dit is de trend van het moment, maar dan op een vernieuwende en bewuste manier. Enkele trends heb ik voor u genoteerd…
Lees verder

Pin It
bedenk goed welk onderdeel jouw interieur uit maakt van het serviceproces tijdens het wachten

verbeter klanttevredenheid met interieur in wachtkamer

Wachttijd is voor klanten niet absoluut. Je kunt de waarneming van de wachttijd beïnvloeden en daarmee de klanttevredenheid. Zorg ervoor dat medewerkers die niet bijdragen aan het serviceproces, niet zichtbaar zijn voor wachtende klanten. Klanten kunnen namelijk niet zien of weten wat deze medewerkers doen. Daarom kan het gemakkelijk overkomen alsof ze niks aan het doen zijn. Dit zorgt ervoor dat het wachtproces als nog vervelender wordt ervaren. Lees verder

Pin It
Mensen associëren luxe inrichting met een goede kwaliteit eten

door een goed gekozen restaurant interieur smaakt je eten beter

Je bedoelt zeker dat door een goede kok je eten beter gaat smaken? Nee. Eten gaat echt beter smaken als je interieur goed gekozen is. Dit heeft alles te maken met verwachtingen van de klant. Lees verder

Pin It