Tag archieven: psychologie

Door een omgeving te ontwerpen waar mensen een sterke associatie mee hebben, kun je de normen van die associatie activeren.

Maak slim gebruik van de psychologie van associaties in jouw ontwerp

Mensen associëren fysieke omgeving met bepaald gedrag. In een bibliotheek worden mensen stiller. Door in jouw ontwerp slim gebruik te maken van die associaties, stimuleer je gebruikers van een ruimte om bepaald gedrag te vertonen. Hoe dit werkt, lees je hieronder. Lees verder

Pin It
bedenk goed welk onderdeel jouw interieur uit maakt van het serviceproces tijdens het wachten

verbeter klanttevredenheid met interieur in wachtkamer

Wachttijd is voor klanten niet absoluut. Je kunt de waarneming van de wachttijd beïnvloeden en daarmee de klanttevredenheid. Zorg ervoor dat medewerkers die niet bijdragen aan het serviceproces, niet zichtbaar zijn voor wachtende klanten. Klanten kunnen namelijk niet zien of weten wat deze medewerkers doen. Daarom kan het gemakkelijk overkomen alsof ze niks aan het doen zijn. Dit zorgt ervoor dat het wachtproces als nog vervelender wordt ervaren. Lees verder

Pin It
Mensen associëren luxe inrichting met een goede kwaliteit eten

door een goed gekozen restaurant interieur smaakt je eten beter

Je bedoelt zeker dat door een goede kok je eten beter gaat smaken? Nee. Eten gaat echt beter smaken als je interieur goed gekozen is. Dit heeft alles te maken met verwachtingen van de klant. Lees verder

Pin It
gebruik social proof om meer klanten aan te trekken

Meer gasten in jouw restaurant door klanten zichtbaar te maken

Door er voor te zorgen dat je klanten zichtbaar zijn voor voorbijgangers, trek je meer klanten. Mensen kijken namelijk naar wat andere mensen doen. Als ze veel mensen in jouw restaurant zien, geeft dat vertrouwen, waardoor ze sneller geneigd zijn om ook naar binnen te gaan. Lees verder

Pin It