Tagarchief: sfeer

Waarom een lege woning slecht verkoopt

Waarom een lege woning slecht verkoopt

Ben je reeds verhuisd, maar staat je oude woning al tijden op de markt zonder dat er veel bezichtigingen ingepland worden? Bedenk dat het verkopen van een lege woning voor iedere makelaar een hele klus is. Kijkers hebben de grootste moeite om in een leeg huis hun eigen meubels voor zich te zien en zich in te leven in jouw huis te wonen. Daarnaast ziet een lege woning er kil en verlaten uit: dat is echt geen aangename beleving voor een koper! Want hoe meer een koper zich thuis voelt, hoe eerder hij geneigd is om een bod te doen. Om je lege huis aantrekkelijker te maken voor potentiële kopers er een slimme, tijdelijke oplossing voor handen: je kunt namelijk al het gewenste meubilair huren!

Een complete inrichting voor handen

Het is voor velen nog een onbekend fenomeen, maar tegenwoordig kun je meubels of zelfs een volledige inrichting inclusief accessoires huren. Voor een vaste prijs huur je het interieur zolang als je woning nog te koop staat. Om dit nog rendabeler te maken kun je een gecertificeerde vastgoedstylist inschakelen die voor de styling zorgt. Zo hoef je zelf niet aan de slag om meubels voor je leegstaande woning bij elkaar te verzamelen en kun je je volledig op de verkoop richten.

Neutraal en sfeervol inrichten

Belangrijk is wel om je leegstaande woning vooral neutraal en sfeervol in te laten richten. Zo kunnen kopers de afmetingen van de ruimtes beter inschatten en visualiseren ze hun eigen meubels op de plek van het huidige meubilair. Speel bij de verkoop van je huis dus vooral in op de gevoelens van de kopers: zo zien ze zichzelf sneller in je huis wonen! In een lege woning wordt dit allemaal lastiger, omdat er boven alles sfeer en uitstraling ontbreekt.

Pin It
Door een omgeving te ontwerpen waar mensen een sterke associatie mee hebben, kun je de normen van die associatie activeren.

Maak slim gebruik van de psychologie van associaties in jouw ontwerp

Mensen associëren fysieke omgeving met bepaald gedrag. In een bibliotheek worden mensen stiller. Door in jouw ontwerp slim gebruik te maken van die associaties, stimuleer je gebruikers van een ruimte om bepaald gedrag te vertonen. Hoe dit werkt, lees je hieronder. Lees verder

Pin It

Bewust ondernemen hét thema van Horecava 2013

De aandacht ligt dit  jaar op bewustwording, duurzaamheid en innovatie om in deze uitdagende  tijd het optimale uit je bedrijf te kunnen halen. Ook op het gebied van interieur design kan hieraan bijgedragen worden. De interieur trend, die veelal te zien was op de beurs is duidelijk. Terug in de tijd… dat is waar men naar streeft tegenwoordig. Op zoek naar de warmte van vroeger, knus bij elkaar, samen zijn, uitrusten en genieten. Dit is de trend van het moment, maar dan op een vernieuwende en bewuste manier. Enkele trends heb ik voor u genoteerd…
Lees verder

Pin It
Kinderkamer met 3D HD fotobehang door STIJLAPART

Hoe wandbekleding geuren en beleving kan beïnvloeden.

Innovatie in wandbekleding

Grote afbeeldingen geven aan wanden in de ruimte rust, maken de ruimte optisch groter of zetten juist aan tot actie. Zelf heb ik in een bijzonder kleine kinderkamer fotobehang toegepast waarop ik optisch de kamer breder laat lijken. Het behang heb ik zelf fotorealistisch in HD getekend waarbij ik de meubelen terug liet komen. Ook in kantoorruimtes zijn verschillende effecten te krijgen, niet alleen de optische maar ook de neus en welzijn worden beïnvloed! Lees verder

Pin It
Muziek piano in horeca

Effecten van muziek in Horeca

Klassieke muziek

In Restaurants waar klassieke muziek wordt gedraaid leidt tot hogere bestedingen van uw gasten. Zij voelen zich door de muziek rijker en gedragen zich hier vervolgens naar. Dit blijkt uit onderzoek van de Britse Leicester University. Gemiddelde bestedingen bij het horen van klassieke muziek is 24 pond, popmuziek 22 pond en geen muziek 21,70 pond, volgens het onderzoek waar Bedrijfschap Horeca en Catering over rapporteert. Lees verder

Pin It