Tagarchief: wachten

Hoe ontwerp je een klantvriendelijke ontvangsthal?

Ontvangsthallen zijn er in heel veel soorten en maten. Iedere context is anders, maar in essentie draait het om één ding bij een ontvangsthal: ontvangen worden. Wat is daar belangrijk bij? Volgens mij gaat het er om dat de klant of relatie zo snel mogelijk in contact komt met een medewerker van de organisatie. Hier kun jij als interieurontwerper ook je steentje aan bijdragen. Lees verder

Pin It
bedenk goed welk onderdeel jouw interieur uit maakt van het serviceproces tijdens het wachten

verbeter klanttevredenheid met interieur in wachtkamer

Wachttijd is voor klanten niet absoluut. Je kunt de waarneming van de wachttijd beïnvloeden en daarmee de klanttevredenheid. Zorg ervoor dat medewerkers die niet bijdragen aan het serviceproces, niet zichtbaar zijn voor wachtende klanten. Klanten kunnen namelijk niet zien of weten wat deze medewerkers doen. Daarom kan het gemakkelijk overkomen alsof ze niks aan het doen zijn. Dit zorgt ervoor dat het wachtproces als nog vervelender wordt ervaren. Lees verder

Pin It
gebruik social proof om meer klanten aan te trekken

Meer gasten in jouw restaurant door klanten zichtbaar te maken

Door er voor te zorgen dat je klanten zichtbaar zijn voor voorbijgangers, trek je meer klanten. Mensen kijken namelijk naar wat andere mensen doen. Als ze veel mensen in jouw restaurant zien, geeft dat vertrouwen, waardoor ze sneller geneigd zijn om ook naar binnen te gaan. Lees verder

Pin It